msnathalie.blogg.se

Plus. Minus. Noll.

Publicerad 2013-03-11 12:42:12 i Allmänt,

 
 
Det här med viktnedgång är engentligen inte så svårt som man vill få det att framstå. Det viktiga är att man har en någerlunda uppfattning om vad som är bra mat och inte.
Tricket är sedan att du måste göra av med mer än du stoppar i dig. Äter du en kycklingfile så får du ta och träna bort värdet av två, för att gå ner. Vill du hålla din vikt så får du göra av med det du stoppar i dig, inte mer. Alltså en kyckling in, en kyckling ut. Enkelt va?
Detta känns ju lite som grundskolematte, men ändå är det så många som inte riktigt förstår detta. Det vanligaste är väl att man tränar som en idiot och sen äter alldeles för lite, typiskt tjejsyndrom om du frågar mig.
Man måste äta ordentligt och träna ordentligt, dessa två går hand i hand. Äter du för lite så kommer du inte att gå ner, din kropp kommer att hålla kvar i allt du stoppar i dig för att rädda sig själv, den kommer att bryta ner dina muskler för att klara dagen.
Det finns inga genvägar, inge quickfixes, bara hårt jobb och bra diciplin!
 
Och nu tänker vissa nog att "Det är ju lätt för dig att sitta där och vara ett wiseass nu". Och ja, det är det fan. Jag har inte sett ut som jag har gjort för att jag inte visste vad jag gjorde fel, jag pallade bara inte bry mig. Jag "lät" mig själv bli en tjockamolla. ;)
Men förr eller senare så måste man ta tag i det, om man inte trivs. Vilket jag inte gjorde, men jag kan fan inte gå och böla om det om jag inte tar tag i det själv.
Och så är det med det.
 
 
 / Nathalie.
 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-03-11 13:10:31

Så sant så, min kloka kusin. Hur man håller sig i form vet vi nog egentligen alla, det behövs inga hokuspokusdieter utan bara sunt förnuft och självdisciplin. För ingen annan kommer göra jobbet åt en, utan man måste fixa det själv! Därför är det, precis som du själv skriver helt meningslöst att kämpa när man inte har motivation. Man måste vilja själv! Jag är helt övertygad om att du kommer klara det, nu när du hittat drivkraften! Tänk bara på att hitta en livsstil, både vad gäller mat o motion, som du kan tänka dig att leva med! Den största utmaningen kommer ju sen, när du ska hålla vikten. Allt för stora uppoffringar orkar man inte med på sikt, då skiter det sig!
Du är superduktig, jag hejar på dig!!
Kram, Jenny



Svar: Tack min fina kusin! Det är kul att få veta vem som hjälper och veta att någon hejar på mig!:)Det känns som om jag har hittat mitt sätt att tappa i vikt. Tanken är att fortsätta så här ett bra tag till och sen hitta min balans när jag känner mig nöjd. Hittills står det -7kg på vågen och jag har tappat 2 byxstorlekar så det är på gång. :)
Kram på dig! <3
msnathalie.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela